Blog
01-11-2016 Geschreven door Jeroen Rens
Collaboration houdt de gemoederen in menig boardroom bezig. En ook veel facilitaire en ICT managers denken over dit belangrijke onderwerp na. Natuurlijk niet zonder reden. De voordelen van goed geïmplementeerde en gebruikte collaboration oplossingen zijn groot. Daar zijn de experts het wel over eens. Maar hoe kom je eigenlijk tot een goede, effectieve én productieve online samenwerking. Tussen individuen én tussen groepen? In deze blog geven wij zes tips.
In mijn werk spreek ik dagelijks klanten die ook willen profiteren van de nieuwste collaboration technologie, die de manier waarop wordt samengewerkt willen innoveren, stroomlijnen, productiever maken. In die gesprekken krijg ik vaak dezelfde soort vragen… Wat moet je doen? Waar let je op? Wat is belangrijk? Vanuit mijn ervaring deel ik graag de volgende 6 tips met u.
U heeft zich verdiept in de redenen om te kiezen voor collaboration (zie onze blog hierover). De voordelen zijn duidelijk, u bent er helemaal klaar voor om te starten met online samenwerken. Neem voordat u daarmee begint onderstaande tips nog even door voor het allerbeste resultaat. Of u nu samen met uw collega’s gelijktijdig aan de slag wilt kunnen in documenten of dat u wilt gaan brainstormen, overleggen of werken in grote groepen en/of met hele afdelingen.
Als u zo uw trajecten voor de integratie van collaboration aanvliegt, vergroot u de kans op een succesvolle afronding aanzienlijk. Daarna is het een kwestie van uw medewerkers opleiden, motiveren en coachen. Al snel zal blijken dat de intuïtieve technologie en de voordelen “zichzelf verkopen”.
U bent weer een stukje meer te weten gekomen op het gebied van collaboration. Maar wellicht wilt u graag nog meer te weten komen. U verder verdiepen in collaboration en alles wat daarmee samenhangt. Bijvoorbeeld over de inrichting van de ideale collaboration ruimte? Of over welke tools u het beste kunt aanschaffen? Het antwoord op deze en andere vragen leest u in onze whitepaper.
Sales Manager