Desk booking
Steeds vaker kunnen werknemers werken vanaf iedere denkbare plek waar je een laptop of tablet kunt openslaan en met het bedrijfsnetwerk verbonden kan worden. Daarmee ontstaat ook de vraag of de favoriete werkplek nog wel vrij is en of iemand wel in de buurt van bepaalde collega’s kan werken.
Om onzekerheid bij je werknemers weg te nemen over de beschikbaarheid van een werkplek zijn er systemen die hier realtime inzicht in geven. Bijvoorbeeld via een mobiele app of op een groot beschikbaarheid display zie je waar je collega’s op dat moment zitten en welke werkplekken nog vrij zijn. Ideaal om aan te sluiten bij het team waar je op dat moment graag mee werkt. Een mooie aanvulling is de mogelijkheid om persoonsgebonden ID cards (personeelspassen) via RFID uit te lezen met paslezers, die op hun beurt weer gekoppeld zijn aan het Room Management systeem.
Om te zorgen dat je medewerkers weer veilig op kantoor kunnen werken zul je manier nodig hebben om dit te stroomlijnen. Met handige oplossingen waarmee je kunt coördineren wie, waar en wanneer naar kantoor komt houdt je het aantal medewerkers en de verdeling over je werkplekken in de hand. Je bepaalt als werkgever het aantal dagen dat iedere medewerker op kantoor kan werken en wat de maximale capaciteit per verdieping en per zone is. Medewerkers kunnen inschrijven op de dagen dat ze op kantoor willen zijn en in welke zone ze willen zitten. Zo geef je medewerkers de vrijheid en flexibiliteit die zij nodig hebben en hou je altijd inzicht en controle over het gebruik van je kantoor.
Door als bedrijf te innoveren met slimme applicaties en programma’s kun je de veiligheid en effectiviteit van je personeel waarborgen. Benieuwd welke slimme oplossingen er nog meer zijn om jouw bedrijf voor te bereiden op de hybride kantoorsamenleving? Bel BIS|Econocom: 015 287 487 of neem contact op via het contactblok rechts.
Ga terug naar Room booking & digitale receptie.