Referenties
Het management van KLM ICT stelt zich tot doel zijn werknemers het beste werkklimaat te bieden. Juist daarom is onder het thema BewustWerken@KLM bewust de overgang ingezet naar een nieuwe manier van werken en samenwerken. Om hiervoor de juiste faciliteiten te kunnen bieden, heeft KLM aan BIS de opdracht gegeven om in het schitterende nieuwbouwpand “Point of View” meerdere audiovisuele oplossingen te realiseren, die deze nieuwe manier van (samen)werken faciliteren.
KLM zet met BewustWerken in op een fundamenteel andere manier van werken, die beter aansluit bij de business en die slim inspeelt op de veranderde eisen van een snel veranderende omgeving. In het nieuwe Point of View gebouw zijn daarom de zeven continenten, die samen de wereld van KLM vormen, willekeurig verdeeld. Medewerkers kunnen zelf kiezen of ze willen vergaderen in Afrika of juist geconcentreerd willen werken in Azië. Belangrijk element in de nieuwe manier van werken is het creëren van “toevallige ontmoetingen”.
BIS heeft door het hele gebouw heen audiovisuele oplossingen gerealiseerd, die het samenwerken, vergaderen, brainstormen en presenteren vereenvoudigen en verbeteren. Zo kunnen werknemers via videoconference efficiënt tijd- en plaatsonafhankelijk met collega’s, partners, etc. vergaderen. Een andere innovatieve oplossing die door BIS is geïntegreerd, is de WePresent, waarmee gebruikers altijd en via ieder device draadloos filmpjes, foto’s, PowerPoint presentaties etc. kunnen laten zien op een centrale beelddrager. De splitscreen functie maakt het zelfs mogelijk om content van vier devices op het hetzelfde moment op één scherm te tonen.
Van de door BIS geleverde interactieve touchscreens, gemonteerd op een verrijdbaar onderstel, kan flexibel gebruik gemaakt worden, doordat deze eenvoudig van de ene naar de andere ruimte te verplaatsen zijn. Tevens kunnen de schermen traploos in hoogte versteld worden zodat voor iedere gebruiker de perfecte en ergonomisch meest verantwoorde werkhoogte gerealiseerd kan worden.
De werknemers van KLM hebben geen last meer van onnodige interrupties, reserveringsproblemen of inefficiënt ruimtegebruik. Dit dankzij een slim room management systeem dat door BIS bij de vergaderruimtes is geïnstalleerd. Hierop is in één oogopslag te zien of de ruimte bezet is of niet. Door de koppeling met MS Outlook kunnen de ruimtes remote worden geboekt of vrij gegeven. Ook kan een reservering op deze manier worden verlengd. Maar dit kan ook allemaal in een handomdraai op het schermpje bij de vergaderruimte zelf gedaan worden.
Tevens heeft het BIS Digital Productions team een instructiefilm gemaakt voor het gebruik van de interactieve schermen en het room management systeem. Met behulp van meercameraregistratie is de training, die werd gegeven door een van onze opleiders, opgenomen met als doel deze in de toekomst te laten zien aan nieuwe gebruikers. Door het gebruik van screencapturing is goed in beeld gebracht welke handelingen moeten worden uitgevoerd, terwijl de voice over zorgt voor verdere toelichting en ondersteuning. De instructiefilm is opgeleverd in full HD resolutie en onderverdeeld in chapters om snel en eenvoudig naar het juiste onderdeel van de film te kunnen gaan.
Het bedrijfsrestaurant is voorzien van een Christie projectieoplossing. De geleverde Christie beamers hebben een extreem hoge resolutie en een ongekend krachtige lichtopbrengst. Hierdoor kunnen ook in slecht te verduisteren ruimtes megagrote en heldere beelden worden geprojecteerd. Ideaal voor de visuele ondersteuning van allerlei soorten bijeenkomsten.
Kortom: met behulp van de door BIS geadviseerde en geïmplementeerde oplossingen kunnen de werknemers van KLM volop aan de slag met de nieuwe manier van werken. BIS dankt KLM voor de samenwerking en is er trots op een significante bijdrage te hebben geleverd aan het BewustWerken concept.